I-V: 7:00 - 20:00

2024-07-05

Miško maudynės – būdas pagerinti sveikatą

Kauno miesto poliklinikos gyvensenos medicinos specialistė Lina Bagdonavičienė dalijasi įžvalgomis apie miško maudynes, kaip efektyvų būdą pagerinti sveikatą ir sumažinti stresą.

Stresas – tai natūrali smegenų bei kūno reakcija į vykstančius įvykius, kylančius iššūkius arba problemas. Dažniausiai vienkartinis arba trumpalaikis stresas nėra pavojingas, bet gyvename skubėjimo laikais, tad ši būsena gali užsitęsti per ilgai arba tapti kasdiene palydove.

Esant pastoviai įtampos, nerimo ir dirglumo būsenai, atsiduriame tarsi užburtame rate – tampa sunku atsipalaiduoti. Pasak Pasaulinės sveikatos organizacijos, laiku nepastebėjus per ilgai užsitęsusio streso, tai veda link rimtesnių problemų, tokių kaip kūno skausmai, skrandžio ar miego sutrikimai bei blogėjanti psichikos sveikatos būklė.

Visi į stresines situacijas reaguojame skirtingai ir yra daugybė būdų padėti sau nusiraminti. Vienas jų, Lietuvoje vis labiau plintantis – miško maudynės. Terminą „miško maudynės“ (Japonijoje vadinamą shinrin yoku) 1982 m. sukūrė Japonijos žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės ministerija. Tai gali būti prevencinė arba net gydomoji priemonė, kuri, veikiant miško aplinkai, atkuria fizinę ir psichologinę žmogaus kūno sveikatą per „penkių pojūčių patyrimą“ (regos, uoslės, klausos, lytėjimo ir skonio).

Miško maudynės – tai vienas iš terapinių atsipalaidavimo būdų, kai sąmoningai stebime gamtą lėtai vaikščiodami ar būdami vietoje, susitelkdami į kūno pojūčius. Tai padeda atsiriboti nuo vidinio monologo, pajusti aplinką ir mėgautis buvimu čia ir dabar.

Miško maudynės koreguoja fiziologinius rodiklius bei mažina psichologinį stresą. Miško maudynių metu kūnas po truputį atsipalaiduoja, suaktyvindamas parasimpatinę nervų sistemą ir taip „pabudindamas“ mūsų nervą klajoklį, kuris atsakingas už harmoningos organizmo ir vidaus organų veiklos funkcionavimą.

Tyrimai rodo miško maudynių naudą sveikatai:

  • Gerina širdies ir kraujagyslių veiklą (mažėja širdies susitraukimų dažnis ir kraujospūdis).
  • Gerina neuroendokrininę sistemą.
  • Greitina medžiagų apykaitą.
  • Padidina antioksidacinį poveikį.
  • Stiprina imunitetą ir slopina uždegimus.
  • Gerina emocinę būseną, o tai lemia pozityvesnį požiūrį.
  • Mažina depresijos simptomus.

Miško maudynių metu sulėtiname tempą, taip užmegzdami ryšį su miško aplinka. Naudodami penkių pojūčių patyrimą ir kelias valandas praleidę gamtoje, grįžtame su sumažėjusiu nerimu ir pagerėjusia nuotaika. Reguliariai praktikuodami miško maudynes, galime džiaugtis stiprėjančiu imunitetu ir gerėjančia gyvenimo kokybe.

Parengė gyvensenos medicinos specialistė Lina Bagdonavičienė

Kviečiame aplankyti mūsų Facebook ir Instagram puslapį!