I-V: 7:00 - 20:00

2024-02-15

Migrena: skausmo paslaptys ir kelias į palengvėjimą

Migrena yra daugiau nei paprastas galvos skausmas – tai yra kompleksiška būklė, su kuria susiduria daugybė žmonių visame pasaulyje. Nors kiekvienas atvejis yra unikalus, yra bendrų bruožų, kuriuos svarbu pažinti. Migrenos priepuoliai būna įvairūs ir ne visada apsiriboja tik galvos skausmu. Dažnai pulsuojantį galvos skausmą lydi tokie simptomai, kaip nuovargis, jautrumas šviesai ir garsui, pykinimas ir vėmimas. Kai kurie pacientai pasakoja apie „aurą” – laikiną regos ar kitiems pojūčiams būdingą pasikeitimą, kuris dažnai būna beprasidendančio migrenos priepuolio pranašas. Galvos skausmas gali trukti nuo kelių valandų iki kelių dienų. Kokia yra speciali mityba migrenos valdymui, miego režimo svarba ir kaip gydyti migreną, – pasakoja Kauno miesto poliklinikos Centro padalinio šeimos gydytoja Goda Kaktienė.

Medikamentinis gydymas

Nors migrenos kol kas išgydyti neįmanoma, bet yra įvairių būdų, kaip valdyti simptomus ir pagerinti gyvenimo kokybę. Medikamentinis migrenos gydymas yra pagrindinis mažinant skausmą ir priepuolių dažnį. Gydytojas gali skirti nesteroidinių priešuždegiminių vaistų, kurie palengvina simptomus. Specialūs migrenos vaistai, kuriuos skiria šeimos gydytojas arba gydytojas neurologas, taip pat gali būti vartojami migrenos priepuolių metu.

Nemedikamentinis gydymas

Nemedikamentinis gydymas taip pat svarbus migrenos valdymui. Tai apima reguliarų miegą, judėjimą, mitybos kontrolę ir streso valdymo technikas.

Speciali mityba migrenos valdymui

Speciali migrenos dieta dažnai grindžiama išprovokuojančių veiksnių išskyrimu ir tam tikrų maisto produktų vengimu. Įvairūs tyrimai rodo, kad kai kurie maisto produktai, tokie kaip šokoladas, kofeinas, raudonos mėsos produktai, sūris, alkoholis ir kiti, kai kuriems žmonėms gali sukelti migrenos priepuolius. Kita vertus, maistas, kuriame yra antioksidantų, omega-3 riebiųjų rūgščių gali pasižymėti migreną mažinančiomis savybėmis.

Migrenos dieta apima:

  • Maisto produktų išskyrimas: vengiant potencialių išprovokuojančių maisto produktų.
  • Reguliarus valgymas: išvengiant pernelyg ilgo badavimo arba per didelio maisto suvartojimo, kad būtų išvengta gliukozės svyravimų
  • Pakankamas vandens suvartojimas
  • Sveikos mitybos principai: įtraukiant daugiau vaisių, daržovių, pilno grūdo produktų ir maisto, kuriame yra magnio ir B grupės vitaminų

Miego režimas ir migrena

Reguliarus ir kokybiškas miegas yra svarbus migrenos prevencijos elementas. Nepakankama miego trukmė, pernelyg ilgas miego trūkumas arba disbalansas miego ritme gali išprovokuoti migrenos priepuolius. Štai keletas patarimų dėl miego režimo:

  • Stenkitės eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu kiekvieną dieną, kad būtų išlaikytas nuoseklus miego ciklas.
  • Užtikrinkite patogią miego aplinką – ne per didelę temperatūrą kambaryje, tylą ir tamsumą. Tamsus, vėsus kambarys gali pagerinti miego kokybę.
  • Venkite stimuliatorių, tokių kaip elektroniniai įrenginiai prieš miegą, kad pagerintumėte miego kokybę.

Reiktų paminėti, kad prieš pradėdami bet kokius naujus gyvenimo būdo pokyčius ar vaistų vartojimą, visada svarbu pasitarti su savo šeimos gydytoju. Taip pat svarbu atsiminti, kad migrena yra individuali būklė, todėl tai, kas tinka vienam žmogui, gali visai netikti kitam. Gydytojas gali padėti sukurti individualizuotą planą, atsižvelgiant į paciento unikalius poreikius ir būklę.

Migrena gali turėti didelę įtaką kasdieniam gyvenimui, tačiau suprantant jos simptomus ir naudojant tinkamą gydymą, galima gerokai pagerinti gyvenimo kokybę. Svarbiausia yra bendradarbiauti su savo šeimos gydytoju ir ieškoti individualizuotų sprendimų, kurie atitiktų kiekvieno paciento poreikius.

_____________________

Kviečiame tapti šeimos gydytojos Godos Kaktienės pacientais! Tai padaryti galite:

Kviečiame aplankyti mūsų Facebook ir Instagram puslapį!