I-V: 7:00 - 20:00
Andrius Kunstas kineziterapeutas

2023-10-16

Kodėl svarbu stuburo sveikata rūpintis nuo pat jaunystės?

Spalio 16 d. minime Pasaulinę stuburo dieną, kuri skirta atkreipti dėmesį į tai, ką dažnai pamirštame – savo nugaros sveikatą. Stuburas yra mūsų kūno atrama ir turi didžiulę įtaką kasdieniniam gyvenimui, todėl svarbu juo tinkamai rūpintis nuo pat jaunystės.

Rūpindamiesi savo stuburo sveikata, galime išvengti skausmų ir problemų, galinčių neigiamai paveikti gyvenimo kokybę.

Kauno miesto poliklinikos Šilainių padalinio kineziterapeutas Andrius Kunstas pateikia keletą paprastų, bet labai naudingų patarimų, kurie gali padėti išvengti nugaros skausmų:

  • Išlaikykite taisyklingą laikyseną. Sėdėdami, stovėdami ar eidami stenkitės išlaikyti natūralią stuburo kreivę ir taisyklingą laikyseną.
  • Darykite reguliarias pertraukas nuo sėdėjimo. Jei turite sėdėti ilgai prie kompiuterio arba darbe, kas valandą keiskite kūno poziciją ar bent kelias minutes pasivaikščiokite.
  • Daugiau judėkite. Būtent judėjimas palaiko stuburo sveikatą. Bandykite būti aktyvūs kasdien – vaikščiokite, plaukite, važiuokite dviračiu, praktikuokite įvairaus pobūdžio mankštas.
  • Valdykite stresą. Stresas gali sukelti raumenų įtempimą ir nugaros skausmus. Išmokite numalšinti stresą, tam gali puikiai padėti kvėpavimo pratimai ar kitos įvairios atsipalaidavimo technikos.
  • Taisyklingai kilnokite svorį. Kai turite pakelti sunkų daiktą, atsiminkite, kad tai galite daryti teisingai: lenkdami kojas, o ne nugarą, išlaikydami tiesią laikyseną, svorį laikydami arčiau kūno.
  • Atlikite pratimus visam kūnui. Įtraukite į savo kasdienę veiklą paprastus pratimus, kurie stiprina aplink stuburą esančius raumenis ir gerina lankstumą. Jei nežinote, kaip tai daryti taisyklingai, kreipkitės į specialistus.

Atminkite, kad „Sveikas stuburas – gyvenimo ramstis“. Linkime jam išlikti tvirtam ir sveikam!

Kviečiame aplankyti mūsų Facebook ir Instagram puslapį!